Druk, drukker, drukst. Het is een drukke periode op de middelbare school. Sommige leerlingen denken er zelfs over om hun sport op te zeggen. Speciaal voor die categorie, en alle andere sporters, onderstaand breinfeit. Leerlingen kunnen juist meer leren dankzij sport. Lees verder →
Rust, reinheid en regelmaat. Hoe borg jij ze rond het bureau van je tiener? Tips bij iedere R
Ooit van de drie R-en: rust, reinheid en regelmaat gehoord? Rust, reinheid en regelmaat klinkt niet hip en is het ook niet. Maar met de drie R-en is het huiswerk sneller klaar. Als je kind voor de drie R-en zorgt, werkt zijn brein effectiever. Dat wil zeggen, hij leert méér in minder tijd!
Kjeld, havo 2:
Mijn moeder heeft via een vriendin gehoord dat ik morgen een repetitie aardrijkskunde heb. Compleet overstuur natuurlijk. Nu kan ik ook nog mijn spullen niet vinden. Ik heb inmiddels mijn boek maar ik ben mijn aantekeningen kwijt. Ik was mijn schrift vergeten in de les en toen heb ik de aantekeningen op een los blaadje gemaakt. Waarschijnlijk ligt dat blaadje in mijn kluis.
Froukje, moeder Kjeld:
Per toeval hoorde ik via een moeder van Kjeld’s klasgenoot dat Kjeld morgen een repetitie aardrijkskunde heeft. Samen hebben we zijn agenda gecheckt. Er staat inderdaad wel iets maar we kunnen zijn handschrift niet ontcijferen. Kjeld heeft nu zijn klas ge-appt en heeft inmiddels de leerstof achterhaald. Toen konden we op zoek naar het lesmateriaal. Ik heb uiteindelijk zijn boeken in zijn gymtas gevonden maar waar zijn schrift met aantekeningen is?
Training mentoren School’s cool
In oktober 2010 verzorgde Ankie Remijn een trainingsavond voor mentoren van brugklassers over het effectief ondersteunen bij huiswerk.
Lees er meer over in de School’s cool nieuwsbrief →
Delftse Post over Studiegroep Investeren in Leren
Artikel n.a.v. de drie sterren erkenning voor Investeren in Leren van de Stichting Nationaal Team Onderwijs voor het integreren van de Leren leren methode.
Delftse Post 21/11/2007 →
Interview Delftse Post
Interview met Ankie Remijn n.a.v. de start van de Studiegroep Investeren in Leren.
Delftse Post 20/06/2007 →