In de afgelopen jaren heb ik op tientallen scholen interactieve lezingen gegeven voor ouders, docenten en leerlingen.
Veel jongeren geven aan dat ze óf een leven hebben, óf goede cijfers op school.
Tijdens mijn lezing laat ik zien dat je beide ook kunt combineren. Ik geef uitleg over het lerende brein op basis van de meest recente wetenschappelijke inzichten.
Hoe vertaal je deze inzichten naar de dagelijkse praktijk van lesgeven en huiswerk maken? Welke manier is het meest effectief? Hoe leer je als scholier méér in minder tijd en welke rol kun je daar als ouder, docent of huiswerkbegeleider in spelen?
Ouders, docenten en leerlingen krijgen checklists, stappenplannen en tips mee, om effectief en efficiënt te leren.
Boek nu ook een lezing bij jou op school →
Reacties op eerdere lezingen:
Bedankt voor de lezing, gisterenavond op het Segbroek College in Den Haag. Met een eerste kind in het eerste jaar van het VO was dit een nuttige, maar ook plezierige avond. Gelukkig met een flinke dosis humor en veel afwisseling (interactie met de zaal, filmpjes).
Mw. Drs. Ankie Remijn hield een zeer energieke presentatie over het onderwerp Puberbrein. Ze deed dat op overtuigende wijze en door het gebruik van aansprekende en herkenbare voorbeelden en anekdotes wist zij de zaal te boeien. Ook de beantwoording van vragen na de pauze was zodanig dat het naast informatief ook een heel leuke avond werd.
Een voltreffer van de Ouderraad van Spieringshoek, die nog niet eerder zoveel ouders op hun algemene Ouderavond zagen afkomen. Het bleek een inspirerende, humoristische maar ook zeer informatieve spreekster te zijn. Een feest van herkenning voor ouders. De ouders kregen waardevolle tips om hun kinderen effectiever te begeleiden bij het huiswerk maken. Vragen genoeg na afloop. Ook van het drankje na de presentatie werd druk gebruik gemaakt om nog na te praten.
Geweldig, in een mum van tijd weet Ankie Remijn de hele zaal (250 ouders) te boeien met het onderwerp ’puberbrein’. Op een leuke en speelse manier heeft zij mij doen inzien dat mijn puber niet anders is dan andere pubers, dat hij gewoonweg ook niet alles kan met nog een hersenkwab die in ontwikkeling is. En dat ik hier best rekening mee kan houden, maar dus ook de leiding moet nemen, omdat hij het nog niet allemaal (aan)kan! Erg Inspirerend en leerzaam!
Vraag nu een lezing aan:
Investeren in Leren gaat altijd zorgvuldig om met persoonsgegevens. Meer daarover in de privacyverklaring →