Je kind kan nog zo’n hoog IQ hebben, maar als hij het lijdend voorwerp niet kan onderscheiden van het meewerkend voorwerp, wordt het toepassen van de naamvallen bij Duits, Grieks en Latijn erg moeilijk. Hoe wil je kind breuken met letters herleiden als hij de breuken niet begrijpt? Heeft jouw kind hiaten in zijn basiskennis?
Alina havo 4:
Voor mijn vorige wiskundetoets heb ik een 3,5 gehaald. We moesten breuken met letters herleiden. Ik heb nog nooit iets van breuken begrepen, ik doe altijd maar wat. Tot nu toe compenseerde ik dit onderdeel met andere wiskundige vaardigheden. Ik sta nu nog een 5,5 maar het volgende hoofdstuk gaat over formules waarbij de kennis van breuken wéér onmisbaar is volgens mijn docent.
Jochem gymnasium 2:
Ik loop helemaal vast bij Grieks, Latijn en Duits omdat ik niet kan ontleden. Het verschil tussen woord benoemen en ontleden begrijp ik geeneens. Vorig jaar redde ik het nog maar nu loop ik overal vast. Ik sta nu 7 tekorten door Nederlands, Grieks, Latijn en Duits.