Als je met pubers werkt, kun je niet om de meest recente inzichten over het puberende brein heen. Maar hoe vertaal je deze inzichten? Welke manier van lesgeven is het meest effectief? Hoe leer je als middelbare scholier meer in minder tijd en welke rol kun je daar als docent in spelen? De antwoorden op deze vragen staan centraal in mijn lezing.
Met gerichte aanwijzingen kunnen docenten hun leerlingen helpen talenten, capaciteiten en ambities optimaal waar te maken.
Veel leerlingen geven aan dat ze óf een leven hebben, óf goede cijfers op school.
Tijdens mijn lezing laat ik zien dat leerlingen beide kunnen combineren. Ik geef docenten uitleg over het lerende puberbrein. Docenten krijgen checklists, stappenplannen en tips om leerlingen te helpen met effectief en efficiënt leren.
Eerder verzorgde ik deze lezing voor docenten van:
- Beatrix college Tilburg
- Alfrink College, Zoetermeer
- Christelijk Lyceum, Apeldoorn
- Hervormd Lyceum West, Amsterdam
- Laurens Lyceum, Rotterdam
- Koning Willem II College
- Reeshof College, Tilburg
- SG Spieringshoek, Schiedam
- Havo/vwo Muziek en Dans – Codarts Rotterdam
- ISW, Naaldwijk
- De Theaterhavo/vwo Rotterdam
- Van Vredenburch College, Rijswijk
- Lyceum Schravenlant, Schiedam
- Oranje Nassau College, Zoetermeer
- Wolfert College, Rotterdam
- Thorbecke Nieuwerkerk aan de Ijssel
- KSG, Apeldoorn
- Flexus, Schiedam
- Fioretti College, Lisse
- Attendiz Academie, Zoetermeer
- ROC Amsterdam
Vraag nu ook een lezing aan:
Investeren in Leren gaat altijd zorgvuldig om met persoonsgegevens. Meer daarover in de privacyverklaring →